Ford Focus ST – Mai Puternic Pe Benzină, Cuplu Mai Mare Ca Type R

0
447

Ford Focus ST – Mai Puternic Pe Benzină, Cuplu Mai Mare Ca Type R

Poate nu vă vine să credeți, dar Ford Focus ST 2019 a ajuns deja la a patra generație. Deși acestea este încă mult în spatele altor mărci rivale ce au o vechime pe linia hot hatchback, Ford Focus ST iese întotdeauna în evidență.

Cu toate că Foscus ST rămâne oarecum în umbra Focus RS-ului, Ford vrea să facă din lina Focus ST un star real așa cum a reușit cu Fiesta ST, oferind două variante de motorizare—benzină și diesel și performanțe demne de invidiat.

Împrumutând aceeași grilă și aceași culoare de la Fiesta ST, Ford Focus ST poate fi ales ca variantă cu cinci uși hatch sau estate, pe benzină sau diesel și cu transmisie manuală sau automată.

Pentru cei mai sportivi doritori de Focus ST, Ford a pregătit deja cunoscutul motor pe benzină de 2.3-litri EcoBoost în patru cilindri care produce 276 cp la 5.500 rpm și 420 Nm de la 3.000 rpm pentru a atinge 100 km/h în mai puțin de 6 secunde. Cu astfel de performanțe Focus ST 2019 egalează Renault Megane RS și Hyundai i30N, întrecând campionul curent al clasei, Honda Civic Type R.

Motorizarea pe benzină vine cu tehnologia tubo-busting de la Ford GT și F-150 Raptor și un nou diferențial electronic cu alunecare limitată pe axul din față, pentru a asigura un transfer de putere optim atunci când automobilul se află în modul Sport sau noul mod Track. Ford declară că prin această tehnologie Focus ST devine mai rapid și mai precis în comparație cu orice setare mecanică care poate fi întâlnită la rivalii săi.

Pentru varianta pe benzină clienții pot să aleagă dintre transmisia manuală cu șase rapoarte ce oferă o schimbare a vitezelor cu șapte procente mai rapid decât cea instalată pe un model standard Focus, sau automată cu șapte rapoarte, optimizată pentru o mai bună performanță.

În paralel, motorizarea diesel constă într-un motor în patru cilindri de 2.0-litri EcoBlue ce dezvoltă 187 cp la 3.500 rpm și 400 Nm de la o turație joasă de doar 2.000 rpm. Astfel Ford a făcut din noul Focus ST cel mai puternic diesel creat vreodată. Această variantă de motorizare poate fi cuplată la o transimise manuală cu șase rapoarte sau la una automată cu șapte.

Pachetul care aduce noul mod Track și optimizările pe partea de stabilitate și transmisie, se numește Performance Pack și oferă setări mai stricte pentru controlul sabilității. Toate setările se fac simplu, din butoanele amplasate pe volan, iar atunci când șoferul optează pentru modul Sport sau Track tehnologia montată sub capotă va schimba electronic zgomotul motorului și al evacuării. Acest lucru poate să placă sau nu, depinde de fiecare utilizator în parte.

Când vorbim despre evacuare trebuie să menționam și că țevile de eșapament sunt montate acum pe lateral, renunțându-se la difuzorul și eșapamentul central de pe vechiul Focus ST.

Ford Focus ST 2019 va dispune de adaptive cruise control și sistem complet automat pentru parcare, în timp ce va putea fi folosit ca hotspot Wi-Fi pentru până la zece dispozitive. Și nu în ultimul rând, culoarea portocaliu face încă parte din paleta de culori disponibile pentru Focus ST.

Ne poți urmări pe Twitter, ne poți adăuga în cercul tău Google+ sau ne poți da like la pagina noastră de Facebook pentru a fi la curent cu toate noutățile din diferitele domenii prezentate pe GamTech.ro

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.