Cum Să Rezolvi Problemele Face ID Pe iPhone X, iPhone XS, iPhone XS Max și iPhone XR

1
243
Foto: Adrian Benea/GamTech.ro

Cum Să Rezolvi Problemele Face ID pe iPhone X, iPhone XS, iPhone XS Max și iPhone XR

Face ID, ultima frontieră în materie de deblocare biometrică a celor mai noi iPhone-uri de pe piață. Indiferent că îți place sau nu acest sistem, nu prea mai ai cum să îl ignori în momentul de față.

Introdus pentru prima dată în 2017 pe iPhone X, Face ID este acum singura metodă de deblocare biometrică oferită de Apple pe întreaga gamă de iPhone-uri lansate în 2018 și pe toată linia iPad Pro. A fost nevoie de ani de zile pentru ca tehnologia senzorului de amprente să se maturizeze și, în comparație, Face ID a avut nevoie de un singur an pentru a fi implementat pe mai multe dispozitive mobile Apple. Cu siguranță tehnologia nu este perfectă și are propriile sale probleme de definiție.

Există câteva probleme comune până la această dată legate senzorul Face ID pe iPhone X, iPhone XS, iPhone XS Max și iPhone XR, dar și pe linia iPad Pro, iar în cele ce urmează vă vom îndruma spre o rezolvare a acestor probleme.

Configurați Aspectul Alternativ

Indiferent de ce susține Apple, Face ID nu este la fel de bună ca și Touch ID. Este cu siguranță mult mai practică și mai convenabilă, dar rata de eșec vis-a-vis de recunoașterea facială Face ID este mult mai mare în comparație cu recunoașterea amprentei Touch ID.

Dacă se întâmplă ca Face ID să nu mai funcționeze perfect chiar și în condiții aparent perfecte, puteți încerca să configurați din nou Face ID. Înainte de a începe configurarea asigurați-vă că vă aflați într-o încăpere bine luminată. Dacă purtați ochelari de vedere sau ochelari de soare, dații jos. În al doilea rând, puteți să vă configurați un aspect alternativ pentru Face ID, purtând ochelari, sau o șapcă/căciulă/pălărie, sau un eventual machiaj, pentru o mai bună acuratețe a senzorului biometric Face ID.

Pentru a reseta Face ID sau pentru a configura aspectul alternativ, mergeți în Settings -> Face ID & Passcode.

Dezactivați Atenția Pentru Face ID

Un lucru important de care trebuie să țineți cont când vine vorba de Face ID, este faptul că vă cere să priviți la telefon pentru a debloca dispozitivul. Dacă nu vă uitați la iPhone, Face ID nu îl va debloca. Poate fi o chestiune enervantă care nu face altceva decât să crească timpul în care iPhone-ul este deblocat. Așadar, vă recomand să dezactivați atenția pentru Face ID mergând în Settings -> Face ID & Passcode. 

Actualizați iOS-ul la Ultima Versiune Disponibilă

Acest lucru este de la sine înțeles. Dacă nu ați făcut-o deja, asigurați-vă întotdeauna că iPhone-ul sau iPad Pro-ul vostru este actualizat la ultima versiune de iOS disponibilă. Apple îmbunătățește în mod constant Face ID prin actualizări de software, iar o actualizare de iOS proaspăt lansată poate repara exact o problemă legată de nefuncționalitatea corespunzătoare a senzorului biometric Face ID.

Dacă utlizați un iPhone X și nu ați trecut la de la iOS 11 la iOS 12, acesta este cel mai important lucru pe care trebuie să îl faceți în minutele următoare. De ce? Pentru că Face ID a primit odată cu iOS 12 un frumos plus de viteză în recunoașterea facială, care este întotdeauna o îmbunătățire binevenită.

Resetați iPhone-ul sau iPad Pro-ul

Dacă Face ID continuă să se comporte necorespunzător pe iPhone-ul sau iPad Pro-ul vostru chiar și după pașii anteriori, ca o ultimă soluție, ar trebui să încercați să resetați iPhone-ul sau iPad Pro-ul vostru. Deși nu este soluția ideală, o resetare a iPhone-ului sau iPad Pro-ului va asigura faptul că o performanță slabă a senzorului Face ID nu este cauzată de o anumită problemă de setare. Este foarte important ca după resetarea iPhone-ului sau iPad Pro-ului să nu restaurați copia de rezervă a aceluiași dispozitiv, ci să îl setați ca pe un dispozitiv nou pentru a vă putea asigura că senzorul biometric Face ID funcționează sau nu normal.

Defecțiune Hardware

Dacă Face ID pur și simplu refuză sa funcționeze pe iPhone sau pe iPad Pro, posibil ca acest lucru să fie datorat de o defecțiune hardware. Diferiții senzori utilizați de Face ID sunt destul de delicați și pot fi afectați dacă dispozitivul a suferit un șoc puternic (o căzătură serioasă). Chiar dacă iPhone-ul nu prezintă urme pe partea exterioară în urma șocului, acesta poate suferi în interior, iar acest lucru poate fi rezultatul unei nefuncționalități a senzorului biometric Face ID.

Așadar, dacă Face ID a început să se comporte ciudat sau tocmai a încetat să mai funcționeze pe iPhone-ul sau iPad Pro-ul vostru în urma unei căzături, acest lucru poate indica o defecțiune hardware. În acest caz, singura opțiune este să trimiteți dispozitivul în garanție, sau să vă îndreptați la cel mai apropiat centru Apple pentru reparare/înlocuire. Dacă nu dispuneți de garanție, puteți contacta un service autorizat unde ați putea găsi o rezolvare la această problemă.


Dacă sfaturile de mai sus v-au ajutat să rezolvați problma Face ID de pe iPhone X, iPhone XS, iPhone XS Max sau iPhone XR, lăsați-ne un comentariu pentru a ști că v-am fost de folos!

Ne poți urmări pe Twitter, ne poți adăuga în cercul tău Google+ sau ne poți da like la pagina noastră de Facebook pentru a fi la curent cu toate noutățile din diferitele domenii prezentate pe GamTech.ro

1 COMENTARIU

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.