Noua Specialized S-Works Venge: mai ușoară, mai rapidă și doar cu frâne pe disc Shimano

0
5

Noua Specialized S-Works Venge: mai ușoară, mai rapidă și doar cu frâne pe disc Shimano

[dropcap]S[/dropcap]pecialized Venge este una dintre bicicletele ce a adus cele mai multe victorii în circuitul profesionist de ciclism, iar din această cauză Specialized a hotărât să aducă îmbunătățiri acestui model deja spectaculos.

Specialized S-Works Venge

Atunci când a fost conceput modelul inițial Venge, Specialized a dorit o bicicletă care să fie mai aerodinamică și care să ajute sprinterii să crească viteza și mai mult atunci când luptă să câștige o etapă. Mergând pe același principiu și-au pus în cap că ‘Aero is everything’ și așa au creat cea de-a doua generație de Venge Vias. Acum Specialized susține că a reușit să dezvolte cea mai rapidă bicicletă din lume. Că este așa sau nu, urmează să vedem pe parcursul următoarelor luni în care se vor desfășura curse importante de ciclism și în care vom putea observa cei mai puternici sprinteri la muncă. Indiferent de rezultate, noul model arată destul de diferit față de predecesorul său și cu siguranță mai spectaculos.

Când vorbim despre Venge trebuie să știm că a fost o bicicletă rapidă, dar în acelaști timp a fost mai grea comparativ cu alte biciclete concurente. Atunci când dorești șă construiești o bicicletă aerodinamică, un cadru cu forme aerodinamice ce pot face o bicicletă mai rapidă există și riscul ca toate acestea să facă bicicleta mai grea(explică Chris Yu, Directorul tehnologiilor integrate de la Spesh). În cazul noului Venge cea mai mare provocare a fost să scăpăm de aceste forme ca să reducem greutatea, dar în același timp să poată rămâne în continuare o bicicletă rapidă. Acest lucru înseamnă un head tube mai puțin complex deși rămâne integrat cu furca față și renunțarea la acea cută de pe down tube. Deși arată mai mult a Specialized Tarmac SL6, noul Venge a fost decizia conștientă de a realiza o bicicletă aero, dar care să poată fi folosită zi de zi(se știe că o bicicletă aero este mai puțin comodă).

Așadar, după toate modificările, noul Venge este cu 460g mai ușor față de modelul anterior Venge Vias, Specialized susținând că noul cadru este la fel de ușor ca cel folosit pe S-Works Tarmac SL5 Disc, cântărind 1020g. Astfel, greutatea totală al noului Venge, inclusiv cu Simano Dura-Ace Di2, este de 7,1kg, adică cu 500g mai ușor față de modelul anterior Venge Vias.

Specialized S-Works Venge: Detalii tehnice

Noul S-Works Venge va fi disponibil doar în variantă cu frâne pe disc și schimbătoare electronice. Adică sistemele Shimano Dura-Ace Di2(nu va fi disponibil în variantă Ultegra Di2), SRAM eTap și Campagnolo EPS. Acest lucru va fi și diferența semnificativă între Venge și Tarmac.

S-Works Venge are ca dotări:

  • roți de carbon Roval CLX 64 Disc, cu Center Lock și rulmenți CeramicSpeed
  • pedalier S-Works Power Cranks 52/36, cu powermetru dual integrat și o acuratețe de +/- 1.5%
  • casetă cu 11 viteze Shimano Dura-Ace 9100, 11-28t
  • schimbător față Shimano Dura-Ace Di2 R9150, braze-on
  • schimbător spate Shimano Dura-Ace Di2 R9150, 11-speed
  • frâne hidraulice pe disc Shimano Dura-Ace R9170
  • manete frână schimbător Shimano Dura-Ace Di2 Disc R9170

După cum puteți observa în aceste imagini, noul Venge a renunțat la ghidonul în formă de pescăruș, S-Works Aerofly Vias și la pipa Venge Vias Aero, folosind o pipă mai rigidp cu un unghi mai mic și un ghidon drept, aerodinamic, numit Aerofly II. Noul Venge este compatibil cu mai multe modele de pipe și ghidoane.

Pentru tot acest pachet ce include incluziv power meterul, trebuie să scoateți din buzunare 12.500 dolari sau 10.700 Euro. Specialized S-Works Venge va fi disponibilă pe negru, dar și în ediție Sagan.

Ne poți urmări pe Twitter, ne poți adăuga în cercul tău Google+ sau ne poți da like la pagina noastră de Facebook pentru a fi la curent cu toate noutățile din diferitele domenii prezentate pe GamTech.ro

sursă: bikeradar

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.