Home CICLISM Mavic Cauciucurile de Șosea Mavic Yksion Pro Powerlink C Review

Cauciucurile de Șosea Mavic Yksion Pro Powerlink C Review 9.6

Cauciucurile de Șosea Mavic Yksion Pro Powerlink C Review 9.6
79
0

Cauciucurile de Șosea Mavic Yksion Pro Powerlink C Review

De aproximativ 3 ani de zile rulez în proporție de 90% pe șosea, iar în acest timp am avut ocazia să schimb păreri cu cicliștii din zona mea vis-a-vis de cauciucurile perfecte pentru drumurile noastre, de dimensiunea lor și de rezistența lor într-un sezon cu 5000+ km rulați. Dacă la început am plecat pe niște Michelin Lithium 2 de 23 mm de aproximativ doi ani folosesc Mavic Yksion Pro Powerlink de 25 mm în varianta clincher — cu cameră. 

Am ales dimensiunea de 25 mm pentru că îți oferă un confort suplimentar fără a fi afectată viteza de rulare pe șosea. Majoritatea cicliștilor din orașul meu folosesc dimensiunea de 25 mm de la diferite companii producătoare de cauciucuri: Continental, Schwalbe, Michelin sau Hutchinson și întotdeauna există o părere pro și contra despre fiecare produs în parte.

Mavic Yksion Pro Powerlink

Am ajuns la aceste cauciucuri după ce am primit un dublu set de cauciucuri care conținea Mavic Yksion Pro Powerlink de 25 mm pentru roata spate, împreună cu Mavic Yksion Pro Griplink pe 23 mm pentru roata față. Mavic recomandă cele două modele de cauciucuri pentru roata față/spate, dar nu neapărat în varinata 23 mm/25 mm ci și în 25 mm/25 mm sau 23 mm/23 mm.

Cum nu mai doream să rulez pe 23 mm am decis ca cele două cauciucuri Yksion Pro Griplink să le fac cadou și să rulez doar pe cauciucurile de 25 mm Mavic Yksion Pro Powerlink (recomandate pentru roata spate), după cum am spus mai sus, pentru un plus de confort.

Modelul Griplink (față) se recomandă pentru rulajul cu încredere în curbe datorită unui conținut mai moale al cauciucului, iar Powerlink (spate), având în compoziție un material mai dur este dezvoltat pentru o rulare mai îndelungată — o viață mai lungă a cauciucului.

Dupa aproximativ 6000 km rulați cu cauciucurile Mavic Yksion Pro Powerlink montate atât pe spate cât și pe spate pot să spun că sunt extrem de mulțumit de alegerea făcută. În toti acești km nu am avut nici măcar o pană și nu am avut nici cea mai mică grijă în ceea ce privește suprafața de rulare, oferindu-mi o siguranță în curbe pe coborâri atât pe suprafețe ude cât și uscate, dar și un confort suplimentar pe porțiuni de drum fără asfalt.

După primii 2000 km am schimbat cauciucul de pe față pe spate și invers pentru că cel de pe spate părea a fi uzat semnificativ. Am realizat mai târziu că uzura nu era atât de puternică pe cât am estimat-o ininițial, pentru că după alți 4000 km cauciucul arăta încă destul de bine.

 

Drumurile țării sunt și bune și rele, dar cele mai multe dintre acestea suferă de crăpături, denivelări, foarte mult nisip și pietriș folosit pe perioada iernii pentru a spori aderența și multe dintre ele se sfarmă după ce trece înghețul. Pe toate aceste drumuri și chiar pe porțiuni lungi de macadam și piatră cubică, Mavic Yksion Pro Powerlink nu m-au lăsat niciodată la greu și nu m-am gândit nici o secundă că pot sparge, rulând fără griji și cu viteză pe orice drum. Singurele probleme apărute pe sectoarele de drum neasfaltat au fost mici ciupituri ale cauciucului datorită pietrelor foarte ascuțite, dar niciodată pană din acest motiv. Am rulat cu aceste cauciucuri chiar și pe un roller Tacx Antares pe perioada înghețată, fără nici cea mai mică problemă, atingând viteze de peste 70 km/h și ruland constat la 40 km/h pentru 1-1,5 ore de antrenament.

Datorită acestor motive am decis ca și în sezonul următor să folosesc aceleași cauciucuri, în fix aceeași configurație, achiziționând două bucăți de pe site-ul nemțesc bike24.de la prețul de 39,99 euro/bucata. În România nu le vinde niciun magazin.

Cauciucurile suportă o presiune minimă de 6 bari și maximă 7,7 bari, iar întotdeauna am rulat cu 7,5- 7,7 bari pe spate și 7-7,5 bari pe față la o greutate de 73 kg. Nu suportă presiuni foarte mari în comparație cu Continental Grand Prix 4000 S II care merg până la 8,5 bari de exemplu. Un coleg de tură ce rulează pe aceleași cauciucuri dar are 92 kg a uzat puțin mai repede decât mine, dar chiar și așa a trecut cu ele de 6000 km cu o singură pană din cauză că a rulat pe spate la sub 6 bari pe un drum neasfaltat.

Concluzie

Cauciucurile deși sunt destinate rulajului pe roata din spate a bicicletei, oferă o siguranță si confort chiar dacă este montat pe roata din față, este rezistent la pene indiferent dacă rulezi pe suprafețe neasfaltate sau asfalt foarte prost, iar confortul sporit de dimensiunea de 25 mm face ca fiecare tură să fie una interesantă și plin satisfacții.

Cauciucurile cântăresc aprox 210 grame/bucata, se împerechează cu cameră, oferă un strat protector antipană din nylon, sunt pliabile și se pot monta și demonta cu ușurință doar cu mâna.

Ne poți urmări pe Twitter, ne poți adăuga în cercul tău Google+ sau ne poți da like la pagina noastră de Facebook pentru a fi la curent cu toate noutățile din diferitele domenii prezentate pe GamTech.ro

Mavic Yksion Pro Powerlink C Review

9.6

Cauciucurile deși sunt destinate rulajului pe roata din spate a bicicletei, oferă o siguranță si confort chiar dacă este montat pe roata din față, este rezistent la pene indiferent dacă rulezi pe suprafețe neasfaltate sau asfalt foarte prost, iar confortul sporit de dimensiunea de 25 mm face ca fiecare tură să fie una interesantă și plin satisfacții.

Confort9.0
Aderență9.0
Rulaj10.0
Durabilitate10.0
Rezistență la pană10.0
Reader Rating: ( 0 vote ) 0

Adrian Benea Pasionat de tehnologie. Utilizator macOS si iOS. Pescar - coarse fishing & fly fishing. Ciclist.

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Close