Home CICLISM Cum Să Rezolvi Criza De Energie Din Corpul Tău

Cum Să Rezolvi Criza De Energie Din Corpul Tău

Cum Să Rezolvi Criza De Energie Din Corpul Tău
50
0

Cum Să Rezolvi Criza De Energie Din Corpul Tău

Cu toții avem momente în care ne simțim obosiți, dar dacă corpul vostru trece printr-o criză constantă de energie, vă veți trezi dimineața amețit sau atunci când veți începe un antrenamet veți realiza că este foarte dificil să țineți pasul. În acest caz, este timpul să vă gândiți serios că ceva trebuie făcut rapid în această privință.

Crizele de energie scăzută din corp se datorează unei diete necorespunzătoare, supra solicitarea fizică, stresul sau lipsa de somn. Dacă vă confruntați cu o oboseală repetată, ar trebui să consultați medicul dumneavoastră pentru a vă asigura că nu este alt factor care stă la baza acestei oboseli, iar dacă nu, puteți încerca unul dintre nenumăratele remediile naturale de stimulare a energiei disponibile în farmacii.

Cu toate acestea, nu vă așteptați să vă simțiti grozav dintr-o dată dacă nu faceți nimic în această privință, iar când spun acest lucru, mă refer la o dietă bogată în nutrienți, cu mese și gustări regulate. Încercați să eliminați caloriile sărace, cum sunt produsele de patiserie, cofetărie și produsele fast food, și concentrați-vă pe alimente bogate în proteine, ca cerealele integrale, nucile, semințele, alune, fructe, legume și alte alimente care sunt bogate în proteine de înaltă calitate.

În același timp, verificați în permanență consumul de carbohidrați și încercați să consumați suficienți pentru a menține în permanență mușchii alimentați cu glicocen, în special înaintea unui antrenament de lungă durată și alegeți să mâncați întotdeauna alimente cu aport glicemic scăzut (eliberează încet energia) pentru a vă menține alimentați pentru cât mai mult timp. Consumați zilnic cel puțin doi litri de apă sau lichide, dar evitați sucurile pentru că au un conținut ridicat de zaharuri.

În mod normal, formula ideală ar fi să obținem nutrienții în totalitate din hrana de zi cu zi, doar că în unele cazuri acest lucru este foarte greu de realizat—aici intervin vitaminele, mineralele, plantele medicinale și alte superfood-uri care vă pot ajuta.

Vitaminele și Mineralele vă Ajută să fiți Întodeauna într-o Formă Bună

Începeți prin a vă asigura că corpul vostru primește suficente vitamine și minerale. Vitaminele din complexul B sunt cunoscute ca promotori de energie și sprijină sistemul nervos și cel imunitar.

Daca luați multivitamine/minerale, verificați întotdeauna dacă acesta conțin cel puțin 25mg din majoritatea complexului de vitamine B (excepție făcând B12, biotina și acidul folic). Alternați între un suplimet ce conține un complex de vitamina B, care conține până la 50mg de vitamine B, 50mcg B12 și biotină, și 400mcg acid folic.

Vitamina C reprezintă un sistem imunitar sănătos și susține glanda suprarenală care controlează producerea hormonilor de stres din organism. În perioadele de stres și antrenamentele de formare foarte obositoare, ar trebui să luați un supliment (până la 1000mg pe zi) sau un antioxidant care să includă vitamina C, plus suplimentarea cu substanțe nutritive ca vitamina E, beta-caroten, zinc, seleniu și compuși din plante cum ar fi flavonoidele.

De asemenea, fierul este un element foarte important în menținerea energiei pentru întreaga zi, astfel că încercați să consumați suficient fier în fiecare zi. Când nivelul fierului scade foarte puțin din organism, efectul se simte imediat pentru că dă o stare de oboseală și crește riscul de infecții. Tototdată puteți beneficia și de pe urma unui supliment bogat în crom (până la 200mg), care ajută la reglarea nivelului de zahăr în sânge, evitand scăderea bruscă de energie.

Consumați Super Ierburi

Nu subestimați niciodată ierburile. Unele dintre ele sunt absolut uimitoare, sporind energia, rezistența și puterea, precum și adaptarea la stres.

Ginesengul este una dintre cele mai utilizate plante de către sportivii de performanță, pentru că stimulează rezistența fizică și puterea. Ginsengul Panax, cunoscut și sub numele de Asiatic, Ginsengul Coreean sau Chinez, a fost folosit în medicina Chineza de mii de ani.

Mai există încă două tipuri de ginseng – American și Siberian. Toate acestea ajută la consolidarea puterii corpului și cresc energia. Lucrează ca și imunomodulatoare, ajutând corpul să se adapteze sau să funcționeze normal, făcând față stresului fizic și emoțional. Deși puteți lua ginseng continuu, este totuși recomandat să luați timp de maxim 6 săptămâni, apoi să faceți o pauză de una sau două săptămâni înainte să incepeți să luați din nou. Luați între 100 și 250mg Panax pe zi sau 300-400mc Ginseng Siberian.

Ginsengul poate interacționa cu subțierea sângelui și cu antinflamatoarele, așa că discutați întodeauna cu medicul înainte de a lua prima doză. De asemena, combinația de ginseng și cofeină poatea avea efecte secundare precum nervozitatea, insomniile și chiar discomfort gastric.

Printe imunomodulatoarele populare se mai găsesc, Rhodiola Rosea, Ciupercile Reishi, Cordycepsul și Ashwagandha, adesea combinate în formule de energie. Rhodiola este binecunoscută ca o plantă anti oboseală și se pare că intensifică eficiența de oxigen, crește crirculația sângelui și întărește sistemul imunitar. De asemenea, acestea pot avea și un efect pozitiv asupra creșterii utilizării acizilor grași, economisind glicogenul și reduc formarea acidului lactic.

Consumați Mâncare Verde

Pentru o energie și o stare de bine pe termen lung, cel mai bine ar fi să consumați mâncare verde, care înseamnă o întreagă clasă de energizante nutriționale. Aici includem iarba de orz, iarba de grâu, chorella și spirulina. Toate sunt bogate în vitamine, minerale, proteine, clorofile și grăsimi esențiale.

Spirulina sau algele verzi albastre, conțin peste 65% proteine, o sursa mare de fier și vitamina B. Spirulina este disponibilă în capsule sub formă de pulbere care poate fi amestecată în sucuri sau piureuri.

Un alt ingredient popular în randul băuturilor energizante și suplimentelor este extractul de ceai verde, care este bogat în substanțe nutritive numite bioflavonoizi, inclusiv epigallocatechin sau EGCG—dovedit în creșterea energiei și crește rata metabolismului corpului. Deși le puteți obține consumând ceai verde, extractul în formă de supliment este mai puternic și nu conține cofeină.

Rasfățați-vă cu un Smoothie

Un smoothie cremos, plin de energie, este întotdeauna perfect înainte sau după o tură lungă și obositoare.

Prin adăugarea de zer și spirulină puteți stimula într-un mod fantastic aportul de nutrienți, fără a suprasolicita stomacul și fără a consuma un număr foarte mare de calorii.

Avocado este un fruct ce este întradevăr gras, dar acesta este bogat în grăsimi monosaturate sănătoase, plus că ele conțin foarte multe fibre, acid folic, fier și vitamina E. Acesta este de asemenea, o sursă extrem de importantă de potasiu, care este important în sprijinirea echlibrului mineral și reducere retenția de lichide. Nu ezitați în al folosi întotdeauna într-o rețetă de smootie.

Consumați Cofeină

Cofeina a fost mult timp folosită în sport pentru a crește performanța. Acesta se găsește în băuturi energizante precum cafeaua, ceaiul, cola și ciocolata. Acționeaza asupra sistemului nervos central, afectează contracția musculară, stimulează eliberarea de adrenalină și mobilizează eliberarea acizilor grași.

Asta înseamnă că mai mulți acizi grași sunt folosiți pentru energie, economisind glicogenul, care ar putea crește rezistența. Consumul regulat de cofeină poate afecta nivelul de zahăr din sânge, făcând organismul să se simta mai epuizat decât înainte. Fiind un bun diuretic, acesta poate susține pierderea mai rapidă de lichide, deci luați în calcul acest lucru și asigurați-vă că sunteți întodeauna bine hidratați înainte de un antrenament sau de o competiție.

Ne poți urmări pe Twitter, ne poți adăuga în cercul tău Google+ sau ne poți da like la pagina noastră de Facebook pentru a fi la curent cu toate noutățile din diferitele domenii prezentate pe GamTech.ro

Adrian Benea Pasionat de tehnologie. Utilizator macOS si iOS. Pescar - coarse fishing & fly fishing. Ciclist.

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Close