Home CICLISM Pinarello dezvăluie Noua bicicletă Dogma F10: Făcută pentru Shimano Di2

Pinarello dezvăluie Noua bicicletă Dogma F10: Făcută pentru Shimano Di2

P17_DOGMAF10_SKY_001-630x416
Pinarello-Dogma-F10-rear
Pinarello-Dogma-F10-E-link
pinarello-dogma-f105_0-1484044285199-j1p9lqn74q5-630-354
pinarello-dogma-f103_0-1484044285195-zo12fslolfak-630-354
127
0

Pinarello dezvăluie Noua bicicletă Dogma F10: Făcută pentru Shimano Di2

Pinarello a dezvăluit noul cadru Dogma F10, care va fi utilizat de Team Sky în sezonul 2017 cu începere din Australia în turu Tour Down Under.

Pinarello va fi prima companie de biciclete care va folosi groupset-urile Shimano 9150 Dura-Ace Di2, astfel că Team Sky și cicliști săi vor începe sezonul 2017 pe biciclete noi și componente în exclusivitate. Și echipa Team Wiggins va rula pe biciclete Pinarello în 2017, dar acestea vor fi echipate cu componente SRAM.

Dogma F10 a fost prezentată unui grup select din mass-media, inclusiv Cyclingnews, într-un eveniment special desfășurat pe pantele muntelui Etna din Sicilia la sfrârșitul lunii Decembrie. Cu doar câteva săptămâni înainte de eveniment, Chris Froome a vizitat zona pentru a realiza un clip de prezentare și pentru a testa direct noua bicicletă. Prezența sa în Italia a stârnit nenumărate zvonuri, cum că ar planifica participarea în Turul Italiei (Giro d’Italia) în acest sezon, dar acesta a fost mai degrabă interesat de bicicletă, pentru că obiectivul său principal rămâne a patra victorie din Turul Franței (Le Tour de France).

De obicei Pinarello își dezvăluie noile produse în timpul Turului Italiei, atunci când cicliștii trec prin apropierea sediului central din Treviso, apoi, noile biciclete devenind disponibile spre sfărșitul anului. Dogma F8 a fost prezentată în Mai 2014, dar de data aceasta Fausto Pinarello a dorit ca lucrurile să decurgă altfel, inspirat fiind de lansarea produselor Apple. Pinarellor și-a aliniat noile sale biciclete cu începutul de sezon în ciclism și va debuta prin Team Sky în Austrailia, în timp ce fac tot ce le stă în putință să țină cât mai secret noua bicicletă.

Dogma F10 va fi disponibilă imediat după începerea sezonului și în doar câteva zile va putea fi găsită în magazine. Multe dintre primele 500 de biciclete produse, majoritatea echipate cu Shimano 9150 Dura-Ace Di2, au fost deja livrate către dealerii Pinarello din întreaga lume. Dogma F10 a fost adăugată în mare liniște pe lista de cadre și furci aprobate de UCI pe data de 9 Ianuarie, acest lucru însemnând că este pregătită de cursă.

“Suntem relativ mici în comparație cu câteva dintre brandurile gigant, așa că cel mai bun mod de a ne învinge rivalii este să fim rapizi și flexibili,” a spus cu mândrie Fausto Pinarello în cadrul prezentării. “În momentul în care am produs un model, putem face trei și așa, în mod constant, ne actualizăm design-ul și tehnologia.”

Dogma F8 a fost cea mai bine vândută bicicletă Pinarello din istorie și va fi în continuare disponibilă pe piață, dar Dogma F10 se află acum în gama de vârf a bicicletelor de șosea. Nu există nici o Dogma F9, golul fiind umplut de Dogma F8 Disc. Din ce ar fi înțeles Cyclingnews, nu va exista nici un model Dogma F10 cu frâne pe disc, cel puțin nu în 2017, mai ales că Pinarello consideră și rămâne credincioasă frânelor clasice.

Dogma F10 este considerată mai mult o evoluție decât o revoluție, primind câteva modificări inteligente de design, inspirate din bicicleta de contratimp Pinarello Bolide. Un rol important în dezvoltarea acestui produs o are și Team Sky, care a reușit să câștige peste 90 de curse importante în ultimii trei ani pe biciclete Pinarello. Team Sky și-a prelungit recent contractul cu Pinarello până în 2020.

În timpul prezentării, inginerii Pinarello au explicat că obiectivul lor principal a fost să mențină faimoasa manevrabilitate Pinarello, în timp ce a crescut rigiditatea, a redus greutatea și rezistența aerodinamică. Conform specificațiilor Pinarello, Dogma F10 ar fi cu 6,3 procente mai ușoară și cu 7 procente mai rigidă, cadrul de 53 cm (nefinisat) cântărind 820 grame.

Cadrul și formele curbate arată foarte similar cu Dogma F8, dar au fost refăcute cu ajutorul Dinamicii Fluidelor (CFD) și Analiza Elementelor Finite (FEA), asigurând aerodinamica și rezistența în combinație cu sportivul în mișcare. Modelarea finală a fost realizată mulțumită mostrelor imprimate 3D și a hârtiei abrazive (șmirghel), cu Pinarello insistând că estetica finala a venit înainte de orice mic câștig în aerodinamică.

Pinarello a folosit pe Dogma F10 aceeași fibră de carbon Torayca T1100 1K pentru majoritatea cadrului și furcii. Ei cred cu tărie că este cel mai bun carbon disponibil pe piață, iar logo-ul Torayca este pus la loc de onare pe cadrul bicicletei.

Geometria cadrului rămâne în esență la fel ca cel de pe Dogma F8, fiind disponibil în 13 mărimi diferite, între 42 și 62 centimetri, cu creșteri de câte un centimetru între cele menționate. Bicicleta va fi disponibilă în opt variante de culoare, incusiv cel mai popular negru pe negru, o ediție Wiggins neagră și una aurie, cât și noul design al Team Sky cu linii subțiri albe și linii albastre care semnifică succesul major al echipei.

Cadrul Dogma F10 este conceput special pentru ultimele versiuni de schimbătoare electronice Shimano Dura-Ace Di2, programate pentru vânzarea abia din luna Februarie.

După ani în care creierul Di2 a stat sub pipa ghidonului și bateria Di2 sub șaua de pe Dogma F8, noua combinație Shimano Dura-Ace și Dogma F10 înseamnă că bateria Di2 va dispărea, fiind integrată în bara inferioară a cadrului, având o mufă pentru încărcare numită E-Link.

Ne poți urmări pe Twitter, ne poți adăuga în cercul tău Google+ sau ne poți da like la pagina noastră de Facebook pentru a fi la curent cu toate noutățile din diferitele domenii prezentate pe GamTech.ro

sursa: cyclingnews
via: bikeradar

Adrian Benea Pasionat de tehnologie. Utilizator macOS si iOS. Pescar - coarse fishing & fly fishing. Ciclist.

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Close