Dauneaza sau Nu Mersul Pe Biciclieta Prostatei?

0
4057
screenshot de Adrian Benea/GamTech.ro

Dauneaza sau Nu Mersul Pe Biciclieta Prostatei?

Ca răspuns la rapoartele conform cărora mersul cu bicicleta crește riscul cancerului de prostată, profesorul oncologist Robert Thomas oferă unele reasigurări .

Dezbaterea cu privire la sănătatea prostatei și mersul cu bicicleta a fost reînnoită recent, în urma publicării unui studiu ce a implicat 5000 de bicicliști.

S-a raportat o creștere de 6 ori în cancerul de prostată în rândul bicicliștilor care s-au antrenat timp de opt ore sau mai mult pe săptămână, comparativ cu bărbații care s-au antrenat pentru mai puțin de 3,75 ore.

Desigur, asocierea nu dovedește legătura cu cauza. Mai mult ca probabil ca bărbații cu cancer să se fi oferit voluntari pentru acest studiu, știind de asemenea, că ciclismul intens poate crește nivelul de antigen specific prostatic (PSA) în sânge timp de 24 de ore — ceea ce înseamnă că cicliștii sunt mai susceptibili pentru investigații.

Nu a fost evidențiat în acest studiu faptul că subiecții de gen masculin au avut o rată de cancer de trei ori mai mică decat cea observată în general la populație.

Acest lucru este cel mai probabil pentru că există peste 180 de modificari biochimice benefice care au loc după exercițiile fizice și care reduc riscul de cancer prin protejarea ADN-ului, blocând creșterea și răspândirea cancerului.

Chiar și așa, trebuie să luăm în serios sugestia că mersul pe bicicletă crește riscul de cancer, datorită ridicării nivelului de specii reactive de oxigen (ROS).

Sfatul meu este: nu vă opriți din pedalat. De-a lungul timpului, cu un antrenament rațional, enzimele antioxidante sunt reglate pozitiv pentru a compensa cu creșterea în ROS. Consumul de alimente bogate în antioxidanți ajută de asemenea la curățarea ROS-ului.

Utilizați un șezut comod și reduceți inflamația cronică prin reducerea consumului de zaharuri rafinate, evitați substanțele cancerigene din carbohidrații supraîncălziți (cipsurile, pâinea de secară, chiar și unele cereale și batone pentru energie) și evitați carnea procesată și carnea prajită.

Mai presus de toate, este foarte important să consumați o mulțime de legume bogate în polifenoli: ridichile negre, ceapa, roșiile, boabele de cafea, cereale, condimente, plante aromatice, ceaiuri, fructe și fructe de pădure, citrice, cacao, nuci, semințe de in și cânepă, cuișoare, anason, oregano mexican, semințe de telină, scorus negru (Aronia), boabe de soc negru, castane și ciocolată neagră.

Polifenolii sunt cei care asigură culoarea, gustul și aroma acestor alimente. Studiile de laborator arată că acestea funcționează și ca antidoturi naturale împotriva agenților cancerigeni de mediu, având proprietăți antii-inflamatorii și anti-cancer.

Dovezile ca aceste atribute ne ajută, au fost asigurate și susținute de guvernul Marii Britanii, care a arătat — într-o proporție mare de oameni — că un supliment bogat în polifenoli ajută la prevenirea cancerului de prostată aflat într-un stadiu incipient să mai progreseze.

Ciclismul si sanatatea prostatei – riscuri si beneficii

Cum poate mersul pe bicicleta sa reduca riscul cancerului de prostata

  • Mecanismul indirect: reduce obezitatea, îmbunătățește sănătatea psihologică și crește nivelul de vitamina D
  • Mecanismul direct: îmbunătățește sensibilitatea la insulină, scad citokinele de creștere, cum ar fi factorul de creștere asemănător insulinei (IGF); crește numărul limfocitelor și numărul celulelor normale care îmbunătățesc recunoașterea celulelor canceroase și le distrug; reduce markerii inflamației cum ar fi prostaglandina 2.

Cum poate mersul cu bicicleta sa creasca riscul cancerului de prostata:

  • Inflmația prostatică: Compresie repetitivă și traumatisme la perineu, ceea ce duce la inflmarea prostatei, fiind raportată cu risc crescut la bicicliști. Inflamația cronică este cunoscută ca un factor de risc pentru boli maligne.
  • Testosteron: Nivelul acestuia crește imediat dupa un efort fizic intens care poate favoriza creșterea celulelor canceroase. Această creștere însă, are loc numai în primele 15-60 minute și rar, la bărbații peste 55 ani. De-a lungul timpului, nivelul testosteronului scădea sub limita normala în randul sportivilor de elită—dacă nu se luau steroizi anabolizanți interziși.
  • Generarea de radicali liberi: Exerciții fizice intense, în special la persoanele neantrenate, produc reactive de oxigen (ROS) care pot dăuna ADN-ului—prima etapă în inițierea și progresul cancerului.

O dieta corecta ne poate apara de boli

Alimentele bogate iîn polifenoli sunt de asemenea ridicate în alte elemete nutritive, cum ar fi proteinele vegetale, mineralele, acizii grași și vitaminele esențiale pentru repararea țesuturilor, inclusiv cartilajul articulațiilor, cu potențial de scădere a riscului de artrită și dureri articulare.

Acest lucru este relevant pentru oameni indiferent de nivelul de fitness la care se află, de la cei care se recupereaza după anumite probleme de sănătate, până la atleții de elită care încearcă să își îmbunătățească performanța.

În concluzie, modificările biochimice rezultate în urma antrenamentelor au proprietăți semnificative de protecție împotriva cancerului.

Cu toate că recenta cercetare coreleaza ciclismul cu un risc crescut de cancer este greșită, generarea de radicali liberi și inflamațiile locale rezultate de ciclismul intens, rămân potențiale preocupări pentru specialiști.

Adoptarea unei diete sănătoase, bogată în polifenol — inclusiv ceaiul verde, turmeric, brocoli și rodie — s-a dovedit a fi forța în protejarea împotriva cancerului de prostată.

Profesorul Robert Thomas este oncologist în cancerul de prostată la Sipitalul Universitar Cambridge Bedford and Addenbrooke’s și profesor în Aplicația Bilogică și Știința Exercițiilor din cadrul Universității Coventry.

Ne poți urmări pe Twitter, ne poți adăuga în cercul tău Google+ sau ne poți da like la pagina noastră de Facebook pentru a fi la curent cu toate noutățile din diferitele domenii prezentate pe GamTech.ro

Articol preluat și tradus de pe Cycling Weekly.

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.