Home Business 4 ani si 22 de miliarde de dolari, WhatsApp a decis ca anunturile publicitare nu sunt chiar atat de ingrozitoare

4 ani si 22 de miliarde de dolari, WhatsApp a decis ca anunturile publicitare nu sunt chiar atat de ingrozitoare

4 ani si 22 de miliarde de dolari, WhatsApp a decis ca anunturile publicitare nu sunt chiar atat de ingrozitoare
43
0

4 ani si 22 de miliarde de dolari, WhatsApp a decis ca anunturile publicitare nu sunt chiar atat de ingrozitoare

In anul 2012 WhatsApp spunea: “We don’t sell ads because ads are bad,” adică, noi nu vindem anunțuri publicitare, deoarece anunturile sunt rele. Apoi, în 2014 WhatsApp întreba gigantul Facebook: “You want to buy our company for $22 billion, Facebook?”, sau, Hei Facebook, nu vrei să ne cumperi pentru 22 de miliarde de dolari?. Afacerea s-a închieat cu succes, WhatsApp devenind atunci proprietatea Facebook.

Doi ani mai târziu, în 2016, WhatsApp declara că vor folosi datele înregistrate de către ei pentru a ajuta Facebook la vânzarea de anunțuri publicitare.

Lucrurile se schimbă, perspectiva evoluează și uneori lucrurile pe care le-ai spus cu ani în urmă nu mai seamănă cu ceea ce crezi astăzi. Acest lucru se întâmplă tot timpul.

Puteți să îl întrebați pe Mark Zuckerberg, care avea o problemă cu anunțurile care ne urmăreau ce facem pe internet, dar acum nu mai are această problemă. Acum, CEO-ul WhatsApp (și un membru al consiliului Facebook) Jan Koum, se pare că are aceeași transformare a părerilor.

În 2012, Koum posta un articol pe blogul WhatsApp pe care îl intitula “Why we don’t sell ads” , citându-l pe personajul ficțional Tyler Durden, anarhistul anti-publicitate din “Fight Club”, construindu-și apoi întreg articolul retoric de acolo.

“Advertising isn’t just the disruption of aesthetics, the insults to your intelligence and the interruption of your train of thought. At every company that sells ads, a significant portion of their engineering team spends their day tuning data mining, writing better code to collect all your personal data, upgrading the servers that hold all the data and making sure it’s all being logged and collated and sliced and packaged and shipped out …. And at the end of the day the result of it all is a slightly different advertising banner in your browser or on your mobile screen. Remember, when advertising is involved you the user are the product.”

Koum a mai explicat de asemenea că, “Datele voastre nici măcar nu se află sub o formă foarte bine structurată. Pur și simplu nu suntem interesați de nici măcar o informație de acolo.”

Acum, după câțiva ani petrecuți în cadrul companiei Facebook, ideile și modul de gândire a lui Koum s-a schimbat. Vom împărtăși datele noastre din WhatsApp cu Facebook din mai multe motive. Unul dintre ele fiind faptul că prin acest fel, Facebook va putea transmite utilizatorilor de WhatsApp anunțuri targetate.

“Facebook can offer better friend suggestions and show you more relevant ads if you have an account with them. For example, you might see an ad from a company you already work with, rather than one from someone you’ve never heard of.”

Chestii standard la urma urmei și inevitabile dacă stăm bine și ne gândim. După ce Facebook a achiziționat compania WhatsApp, era într-o poziție de invidiat și nu avea cum să transforme peste noapte o achiziție de 22 de miliarde de dolar într-un money-maker. Totuși, era imposibil ca Facebook să nu vadă o oportunitate într-o bază uriașă de date ca cea din WhatsApp și să nu profite de acestu lucru… transformând-o într-un produs.

Între timp, aplicația WhatsApp nu afișează anunțuri publicitare utilizatorilor săi și încă promite că nu va arăta utilizatorilor bannere publicitare și anunțuri de tip spam. Vom vedea pentru cât timp se vor ține de această promisiune, la urma urmei totul se rezumă la bani!

Ne poți urmări pe Twitter, ne poți adăuga în cercul tău Google+ sau ne poți da like la pagina noastră de Facebook pentru a fi la curent cu toate noutățile din diferitele domenii prezentate pe GamTech.ro

GamTech Staff Games. Music. Movies. Technology & others. Apple News!

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Close