Home GAMES Cel mai bun joc pentru iPhone in aceasta saptamana – Monument Valley |Review

Cel mai bun joc pentru iPhone in aceasta saptamana – Monument Valley |Review 9.8

90
4

Cel mai bun joc pentru iPhone in aceasta saptamana – Monument Valley |Review

Nu e un joc tocmai nou, are ceva timp de când este disponibil în App Store, dar cu siguranță sunt persoane care nu știu de existența lui sau chiar dacă știu poate nu au fost intersate să îl încerce. Este vorba despre Monument Valley, un puzzle game care îți oferă o grafică extraordinară, o experiență deosebită și un soudtrack excelent.

În timp, jucând diferite jocuri, am observat că acestea au tendința de a se împărți în două categorii, în general vorbind. Sunt jocuri care tind să încline spre a-ți oferi o mecanică interesantă și te provoacă să le stăpânești în scopul de a depăși unele întreceri scurte, și sunt jocuri care înclină mai mult spre a-ți oferi o experiență. Sunt rare cazurile când cele două categorii păstrează o line uniformă, dar pentru cea mai mare parte dintre ele, jocurile vor face o parte dintre acestea două foarte bine, în timp ce celeilalte îi vor acorda foarte puțină atenție. Ambele categorii au fanii lor, și mulți jucători le iubesc pe amândouă, dar atunci când un joc vine de-a lungul unei categorii, o favorizează puternic și o face chiar foarte bine, vezi de multe ori confuzie din tabăra opusă. Spun acest lucru pentru că, chiar dacă mă aștept să primească o laudă bine meritată, o mulțime de oamnei nu o să îndrăgească foarte mult Monument Valley. Jocul este focusat intens pentru a-ți oferi o experiență, și o face spectaculos de bine. Mecanica specifică jocului a fost făcută deja, și a fost facută mai mult sprea a duce un profit.

IMG_4231

În Monument Valley, te joci ca o prințesă tăcută. Trebuie să parcurgi cele zece niveluri, în care principalele tale mijloace de interacțiune sunt abilitatea de a roti perspectiva și de a întoarce anumite părți în jurul unei etape. Cu toate că lucrurile par a fi tridimensionale, nu poți avea încredere în ochii tăi. Dacă o piesă este conectată la o altă piesă, chiar dacă pare că acest lucru este imposibil din punct de vedere 3D, piesele sunt considerate conectate. Jocul este format în întregime din aceste puzzle-uri pe care trebuie să le parcurgi, dar nici unul dintre acestea nu este foarte greu de finalizat, ele par să servească mai mult la ceva ce faci cu mâinile în timp ce te bucuri de imagini, muzică și poveste.

Există destul de multe pentru a te bucura în această privință. Monument Valley este aproape imposibil de minunat. Niciun stagiu nu arată la fel ca altul, și chiar și în stagiile propriu-zise, aspectul și sentimentul de mers pe jos, se poate schimba foarte repede. IMG_4236Fiecare imagine arată ca o mică operă de artă, și văzând cum fiecare piesă din niveluri se mișcă o consideri un tratament pe cont prorpiu. Unul dintre nivelurile mai înaintate din joc funcționează cumva ca o cutine muzicală, și modul în care totul se desfășoară și se mișcă pe măsură ce împingi lucrurile este cu adevărat sublim. Nu mai prejos, sunetul jocului este de asemenea remarcabil. Există un pic de muzică aici și acolo, în mare parte scurte piese în cele mai dramatice momente, dar jocul se așează în general pe utilizarea excelentă a sunetelor de mediu pentru a-ți menține urechile interesate. Jocul merită să il joci cu căștile pe urechi pentru că cel puțin din punct de vedere muzical este o experiență unică.

Povestea în sine are ca personaj un fel de supus. La ficare început de stagiu vei primi un text afișat pe ecran care îți oferă informații despre ce va trebui să faci, și ocazional câteva fragmente de text ce au rolul de mici ponturi — dar o mare parte din acestea se bazează pe punerea cu atenție a pieselor cap la cap și găndirea despre simbolismul lucrurilor care se joacă în fața ta. Nu îți vor spune niciodată cu adevărat ceea ce va trebui să faci și ce urmează să se întâmple, și uneori sfărșitul poate să fie servit ca o închidere. IMG_4237Dacă te comporți ca și mine, probabil că vei sta și te vei uita spre nivel încercând să găsești puzzle-ul exact așa cum dezvoltatorul a încercat să îl exprime. O dată ce am dus jocul la bun sfârșit (cum spuneam, are doar zece niveluri — mare păcat), am vrut să încep de la început și să încerc să culeg noi informații jucându-l încă o dată. Se încadrează perfect în acest tip de joc, ce merită reîncercat.

La fel ca multe alte jocuri care se concentrează pe oferirea unei experiențe plăcute, și Monument Valley este foarte scurt. Nu pot să îmi imaginez că cineva ar putea rămâne blocat într-unul dintre aceste puzzle-uri foarte mult timp, și astfel să nu poată să termine jocul într-o oră, maxim două. Pare că nu este suficient timp ca mecanica să își atingă potențialul maxim, dar pentru a transmite o poveste timpul este suficient, și cam despre aceasta este vorba în joc. Ea nu are nevoie de nici mai mult nici mai puțin timp pentru a obține sentimentul care îl dorește să il transmită unui jucător, și probabil că dacă dezvoltatorul ar fi încercat să lungească jocul, povestea nu ar mai fi fost la fel de captivantă.

Monument Valley-iphone-screenshots

Reluarea jocului rămâne la latidudinea voastră dacă vreți sau nu să experimentați din nou povestea, din moment ce nu sunt alte achievements-uri și nici un alt conținut extra de urmărit.

Pentru fanii jocurilor care se focusează pe experiență, și mă gândesc ca știi în ce categorie te încadrezi, cu siguranță merită să încerce Monument Valley cât mai repede. Este ca o sărbătoare pentru sentimentele voastre, este misterios și suficient de imprecis pentru a-ți pune mintea la încercare, și are un ritm vioi grozav fără a te face însă să te simți grăbit. În altă ordine de idei, pentru cei cărora nu le plac aceste categorii de jocuri, cu siguranță jocul nu o să le ofere o experiență la fel de plăcută. Modul de joc(gameplay), în timp ce este unul foarte inteligent, nu este ceva ce să nu mai fi văzut sau întâlnit încă, jocul în sine fiind foate scurt mecanica avizată este ceea ce te face să te gândești intens. Jocul costă patru euro și merita fiecare bănuț pentru o experiența necunoscută a unei destinații captivante din Monument Valley, dar dacă ai suficientă răbdare și nu dorești să cheltuiești acești bănuți, poți urmări evoluția preturilor și a ofertelor și poți să îl iei și gratis, așa cum am facut-o și eu. Dacă te hotărăști să încerci acest joc, sau l-ai încercat deja, nu ezita să te oprești și să lași un comentariu și o impresie personală față de acesta.

3,99 € –  App Store

Ne poti urmari pe Twitter, ne poti adauga in cercul tau Google+ sau ne poti da like la pagina noastra de Facebook pentru a fi la curent cu toate noutatile din diferitele domenii prezentate pe GamTech.ro

Monument Valley REVIEW

9.8

Grafica10.0