Home APPS Aplicatii vs. Firme de Echipament Sportiv: Poate Aplicatia Strava sa Concureze cu Firme Mari de Echipament Sportiv?

Aplicatii vs. Firme de Echipament Sportiv: Poate Aplicatia Strava sa Concureze cu Firme Mari de Echipament Sportiv?

Aplicatii vs. Firme de Echipament Sportiv: Poate Aplicatia Strava sa Concureze cu Firme Mari de Echipament Sportiv?
77
2

Aplicatii vs. Firme de Echipament Sportiv: Poate Aplicatia Strava sa Concureze cu Firme Mari de Echipament Sportiv?

Firmele ce produc echipamente soportive cred cu tărie ca aplicațiile pentru fitness sunt o parte de produse importante pentru viitorul lor. Under Armour și Adidas au investit puternic în aplicații pentru fitness, în timp ce Runkeeper a fost recent achiziționat de către ASICS. Aceasta este doar ultima dintr-o serie de aplicații cumpărate de firmele ce produc haine și echipamente sportive.

Aceste companii au nume mari și bugete și mai mari. Poate un dezvoltator independet să concureze cu toate acestea? Gareth Nettleton, vicepreședinte pe partea de marketing al aplicației de fitness Strava, a declarat că “la fel ca un atlet serios, așa și o companie pusă la încercare trebuie să facă față concurenței.

Cel mai adaptat va supravietui

Secțiunile Health and Fitness din App Store sunt dominate acum de firmele mari de haine și echipamente sportive.

Totul a început în 2010 când se lansa prima aplicație de acest gen, Nike+ GPS. La scurt timp, Adidas a intrat repede în joc cu aplicația miCoach. Apoi, să nu piardă definitiv startul, Under Armour a intrat puternic pe piață și a cumpărat aplicațiile MapMyFitnessMyFitnessPal și Endomondo. Mai târziu Adidas simțind că nu face față concurenței, nu a stat prea mult pe gânduri și a cumpărat aplicația Runtastic. Acum ASICS a cumpărat aplicația Runkeeper.

In urma freneziei de achiziții,  Strava este acum cea mai mare aplicație de fitness care a rămas independentă. Compania confurntându-se cu o provocare descurajatoare pentru a-și menține poziția împotriva acestor mega-brand-uri care dispun de bugete uriașe pentru investiții, pentru a câștiga lupta de supraviețuire a celui mai bine adaptat trendului.

Motivatia si comunitatea sunt cheia

Aplicațiile dedicate alergării devin din ce în ce mai mult, bunuri de larg consum, ca majoritatea aplicațiilor oferă aceleași caracteristici, cum ar fi cartografierea rutelor prin GPS. Și cum este foarte ușor în zilele noastre să transferi datele salvate de la o aplicație la alta, dezvolatorii trebuie să înceapă să inoveze, pentru a menține interesul și astfel loialitatea utilizatorilor.

Motivația și caracteristicile sociale sunt cele mai folosite și cele pe care se bazează cel mai mult dezvoltatorii de aplicații fitness: Găsirea de noi modalități de a încuraja noi utilizatori să alerge regulat și să se conecteze cu alți alergători prin intermediul acestor aplicații.

Nike este în spate când vine vorba de integrarea socială, dar firma de pantofi sport este cu siguranță lider cănd vine vorba de motivație. Strava poate avea unele caracteristici impresionante legate de comunitate, dar în general nu este o foarte mare diferență între nici o alta aplicație din această categorie.

Acest lucru poate fi totul când vine vorba de schimbare. Adevărata valoare a socializării și a comunității este mult mai mare de cât diferența de produs. Ele te ajută să construiești relații cu consumatorii, și de aceast lucru sunt interesate firmele de haine și echipamente sportive.

Cumpararea intr-o comunitate

Jason Jacobs, CEO în cadrul Runkeeper a decalart cam cu două săptămâni înainte de anunțarea achiziționării companiei. “Mi-am dat seama că nimeni nu a dezvoltat și integrat comunitatea și motivația bine, încă” și susține că trebuie un specialist în software pentru a face acest lucru bine: “Cei mai mulți [dintre dezvoltatorii de aplicații] ce dețin date, nu sunt și companii de software ce produc miezul,” a mai declarat Jacobs. “Sunt doar două companii care pot acest lucru— noi [Runkeeper] și Strava — și toate celelalte brand-uri încearcă pur și simplu să își cumpere drumul în această nouă lume.” Dacă Runkeeper poate să-și mențină aceste informații și date legate de competența software-ului după achiziție, rămâne de văzut.

Nettleton de la Strava crede că există suficient loc pentru competiție.

Dacă ești în business-ul în care vinzi running kit, atunci apelul unei rețele de socializare prin care atleții își împărtășesc pe deplin antrenamentele și alergările sau ciclurile făcute cu bicicleta sunt evidente a declarat Nettleton. “Așadar, aceasta nu înseamnă neapărat că toate comunitățile de fitness vor putea fi pur și simplu cumpărate. Sunt multe alte potențiale rezultate, la fel de bine.

Strava a făcut recent un parteneriat cu New Balance pentru a ajuta la dezvoltarea clubului de alergători. Nettleton a explicat că “tehnologia noastră va permite alergătorilor din New Balance Run Club să se conecteze între ei, să-și urmărească performanțele, să-și împărtășească rutele lor favorite și să-și celebreze realizările.

Este un scurt pas spre o fuziune sau o achiziție, dar permite ambelor companii să se concentreze pe ceea ce fac cel mai bine, în timp ce țin colaborarea cât mai aproape.

Intreceri pentru a construi relatii

Prin constuirea comunităților de alergători, marile companii cred că pot folosi datele noastre pentru a identifica exemple în cheltuielile noastre, pentru a livra mai apoi mesaje promoționale targhetate pe nevoile noastre. Exemplul cel mai des citat este că, prin logarea în aplicații și prin actualizarea kilometrajului parcurs de noi din alergări, firmele să poată să ne hărțuiască exact în momentul când pantofi ar solicita o înlocuire.

Aceste oportunități de extragere a datelor sunt ceea ce CEO-ul Strava, Jacobs crede că sunt “posibilități magice în ceea ce privește constuirea unui nou tip de brand pentru fitness, care este la baza o companie de dezvoltare a unui nucleu(aplicație).”

Experiente mari construiesc relatii mari

Putem avea o grămadă de dubii legate de acest subiect. Bineînțeles, fiind băgăcios și curios de datele noastre legate de obiceiurile noastre de alergare și antrenament, acestea pot oferi unele informații interesante. Dar, în cazul în care rezultatul final este acela de a oferi informații și promoții in-app și e-mail-uri cu diferite promoții, acestea pot risca să ducă spre o iritare a utilizatorilor și să strice relațiile create între brand și utilizator.

Aplicația Nike+ ma făcut personal, să îndrăgesc mult mai mult acest brand. Inițial am folosit această aplicație pentru că a fost foarte bine desenată, îmi oferea exact ceea ce aveam nevoie în antrenamentele mele, mă motiva suficient de bine și mă punea la curent cu parcursul celorlalți prieteni, și în plus e gratuită. Întreaga experiență placută pe care am trăit-o cu această aplicație în toată perioada în care am utilizat-o, mi-a creat o stare de bine, facându-mă să încerc și alte produse ale acestui brand. Dacă Nike ar începe să îmi trimită diferite mesaje promoționale targhetate pe nevoie mele prin această aplicație, probabil că ar pierde din acest efect pe care compania l-a creat asupra mea.

Lipirea brandului pe altceva

Personal, Sper ca aplicația Strava să reușească să țină piept împotriva marilor companii și să rămână astfel o companie independetă. Aplicația Strava și site-ul lor, au un design curat, inteligent, care se focusează pe caracteristicile alergătorilor temeinici și bicicliștii sunt cu adevărat interesați.

Folosesc aplicația Strava de ceva timp, și sunt impresionat de particularitățile inovative ca “segments,” care te provoacă să concurezi cu diferiți alergători sau bicicliști pe anumite părți ale rutei.

Dacă o mare firmă de haine și echipament sportiv va reuși să dobândească aplicația Strava, cred că ar fi inevitabil ca interfața cu utilizatorul, frumoasă și neaglomerată, să înceapă să se umple cu anunțuri și promoții, lucrul acesta ar putea distruge complet această aplicație genială.

Mai există ceva ce trebuie spus despre lipirea pur și simplu a brandului pe altceva. Aș vrea să vad cum firmele de haine și echipament sportiv se focusează pe a face ceea ce știu mai bine să facă, adică echipament sportiv extraordinar și să lase aplicațiile independente ca Strava, să facă și ele ce știu mai bine.

Ne poti urmari pe Twitter, ne poti adauga in cercul tau Google+ sau ne poti da like la pagina noastra de Facebook pentru a fi la curent cu toate noutatile din diferitele domenii prezentate pe GamTech.ro

via: cultofmac

GamTech Staff Games. Music. Movies. Technology & others. Apple News!

Comment(2)

Leave a Reply

Close