Home Lifestyle Ma Vor Ajuta “Modurile de Noapte” de pe Smartphone-ul sau Tableta mea Sa Am Un Somn Mai Bun?

Ma Vor Ajuta “Modurile de Noapte” de pe Smartphone-ul sau Tableta mea Sa Am Un Somn Mai Bun?

Ma Vor Ajuta “Modurile de Noapte” de pe Smartphone-ul sau Tableta mea Sa Am Un Somn Mai Bun?
116
3

Ma Vor Ajuta “Modurile de Noapte” de pe Smartphone-ul sau Tableta mea Sa Am Un Somn Mai Bun?

Stim că expunerea ochiului la lumină distrage abilitatea naturală a corpului de a produce melatonină, un hormon produs de glanda pineală care te ajută să adormi. Când strici acest proces, ritmul cicardian(sau “ceasul biologic” ) se oprește. Normal, ar trebui ca să dormim noaptea și sursele de lumină nenaturale fac ca acest lucru să fie mult mai dificil. De fapt, conform unui studiu, publicat în the Journal of Endocrinology & Metabolism, reiese că și acele persoane care au deficiențe de vedere au un răspuns similar la lumina difuză.

Smartphone-urile și tabletele au același efect de “distrugere” asupra creierului nostru. Lumina poate chiar să mărească sau să micșoreze ritmul cicardian, și chiar și o sursă foarte mică de lumină produsă de un ecran poate deregla acest lucru(chiar și într-o încăpere întunecată). Pe scurt, corpul crede că te uiți la lumina soarelui (chiar dacă tu conștientizezi că e noapte), și reacționează în consecință. Nenumărate studii (ca cel menționat mai sus) au sugerat că tipurile de lumină strălucitoare, sau lumina albastră așa cum este emisă de ecranele dispozitivelor, poate provoca întreruperi datorită scurtelor unde de lumină care spun creierului nostru să fie în alertă, nu să se odihnească. De fapt, un studiu făcut de Suedezi, publicat în PLOS One, sugerează că această lumină albastră ar putea fi chiar mai bună de cât o cafea pentru a ține oamenii treji.

Mai putina lumina Albastra Inaintea Somnului este un Lucru Bun

De aceea lucruri noi ca setarea Night Shift introdusă de Apple și Night Mode ce va fi adusă pe Android N, sunt menite să ajute ochii și creierul. Acestea detectează automat când te apropii de timpul de culcare și reduce luminozitatea și contrastul, făcând luminile și culorile mai calde pe ecranul dispozitivelor, reducând automat cantitate de lumină albastră. Acest lucru face ca ecranul să fie mai cald, paleta de culori închise pot să pară puțin mai neclare, dar acest lucru face să le fie mult mai ușor ochilor. În mod ideal, veți putea astfel să vă uitați la telefon sau tabletă mult mai mult timp fără ca ochii să obosească și creierul să fie confuz, pentru că acesta va emite mai puțină lumină și nimic din problematica lumină albastră.

Logica este solidă la suprafață. Reducând culoarea albastră, ajuți telefonul să nu mai fenteze creierul să creadă că e timpul să te trezești și astfel să oprească productia de melatonină. Multiple studii sugerează că evitând culoarea albastră noaptea cu ajutorul ochelarilor cu tentă portocalie sau cu acelor care blocheză lumina albastră (blue-blocker), au un efect pozitiv asupra somnului. De exemplu, un studiu publicat în Journal of Adolescent Health, arată că tinerii băieți sunt capabili să doarmă mai bine după ce poartă ochelari blue-blocker înainte de culcare, iar un alt studiu, publicat în Chronobiology International arată că același lucru a fost descoperit și la adulți. În aceste teste, unui grup i-au fost alocați ochelari ultraviolet-blocking, și celuilalt grup ochelari blue-blockers. S-a demonstrat astfel că grupul cu ochelari blue-blockers au adormit mult mai repede în comparație cu grupul purtător de ochelari ultraviolet-blocking.

Modurile de Noapte Reduc Lumina Albastra(Dar s-ar Putea sa nu-ti Salveze Somnul)

Așadar, ce nu știm cu exactitate este dacă caracteristici și setări automate ca Night Shift și Night Mode vor fi suficiente, sau vor avea același efect pe un termen lung la fel ca și cel al ochelarilor blue-blocking. Nu a fost făcută nici o cercetare pe termen lung pentru aceste caracteristici și setări, și a efectelor acestora asupra somnului oamenilor, sau a aplicațiilor ca F.lux sau Twilight, pe care mulți oameni le folosesc astazi și care fac același lucru. Putem presupune că schimbarea paletei de culori pe ecranele dispozitivelor noastre către temperaturi mai calde vor reduce expunerea la lumina albastra, ajutând la evitarea întreruperii producției de melatonină și a efectului de confuzie asupra ritmului nostru cicardian, dar nu știm chiar sigur, încă.

Așadar, există studii care au testat și testează temperatura culorilor și efectul acestora asupra activității, somnolenței și asupra calității somnului. Un studiu, publicat în Journal of Physiological Anthropology and Applied Science, sugerează că temperatura culorilor este mult mai importantă decât nivelul de luminozitate când vine vorba de efectul luminii asupra somnului nostru. Conform studiului, o temperatură scăzută a luminii (culori calde ca roșu și portocaliu) au făcut ca participanții să devină mai somnoroși și să își reducă activitatea, în ciuda nivelului luminozității (vești bune pentru device-urile cu moduri de noapte încorporate). Un studiu separat, publicat în același jurnal, sugerează că această temperatură a culorilor ar putea afecta calitatea somnului. Cercetătorii au descoperit dovezi care demonestrează ca prezența culorilor puternice și a temperaturilor reci (culor reci ca albastru și alb) folosite înainte sau în timpul somnului, au impact negativ asupra tuturor participanților la experiment. Din păcate, amândouă studiile sunt foarte mici (cu doar opt bărbați în primul studiu și șapte în cel de-al doilea), așadar este greu să spunem dacă acest lucru va fi folositor sau nu când vine vorba de milioane de device-uri ce se află în mainile oamenilor.

Modul Night Shift folosit de Apple și modul Night Mode folosit de Android, cu siguranță pare să fie îndreptat într-o direcție bună. Acestea fiind spuse, acestea nu pot fi considerate leacuri, așa cum Apple și Google ar vrea să le facă să fie. Dispozitivele voastre vor continua să emită puțină lumină, în timp ce aceste caracteristici s-ar putea să ajute să adormiți mult mai ușor la un nivel fiziologic, dar vor putea în continuare să vă distragă atenția la un nivel psihologic (în special dacă primiți în continuare notificări). În cazul în care doriți să vă folosiți dispozitivul vostru în pat, cu siguranță nu strică să folosiți aceste moduri de noapte, ele arătând o grămadă de promisiuni. Țineți-vă totuși așteptările sub control, și rețineți că sunt o mulțime de alți factori care pot influența un somn decent.

Ne poti urmari pe Twitter, ne poti adauga in cercul tau Google+ sau ne poti da like la pagina noastra de Facebook pentru a fi la curent cu toate noutatile din diferitele domenii prezentate pe GamTech.ro

sursa: lifehacker

GamTech Staff Games. Music. Movies. Technology & others. Apple News!

Comment(3)

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Close