Nu e Model Nou, e doar un Facelift – Citroen DS3 2016 – un Superb Hot Hatch de 205 cai putere

0
47

Nu e Model Nou, e doar un Facelift – Citroen DS3 2016 – un Superb Hot Hatch de 205 cai putere

Fiecare Parizian e conștient că stilul este obligatoriu de schimbat în dulap de fiecare dată când aceasta se cere, iar Citroen DS3 nu face excepție (când spunem Citroen DS 3, nu ne referim la toată marca CitroenDS vânzându-se ca o marcă total diferită în zilele noastre). A fost dezvăluit pentru prima dată la finalul lunii ianuarie, iar acum aflăm mai multe detalii despre această mașina și despre cum se comportă pe șosele.

Ce aduce nou la exterior

Cel mai notabil ar fi fața. Schimbată în totalitate, cu o grilă tăiat-pătrată, și o bară de protecție mai unghiulară, face ca acest DS 3 să arate ca un mic Transformer nemulțumit. Un difuzor de un gri lucios, pentru grila față face ca nimic să nu lipsească noului design.

Pe de altă parte, luminile cu efect 3D din spate și alte câteva trucuri minore, nu fac nimic altceva de cât obiectul unui business. Un efect în două culori, cu o nuanță pe acoperiș și alta peste restul caroseriei fac ca marca DS 3 să iasă în evidență. Peste 78 de nuanțe diferite din care poți alege pentru acoperiș și caroserie, atât oferă Citroen DS 3 facelift 2016, inclusiv 4 nuanțe diferite pentu materialul ce acoperă versiunea cabrio a acestui DS 3.

Ce aduce nou la interior

Nu exista ceva mai tineresc și mai util de cât conexiunea bluetooth pentru telefon și un sistem de sunet de înaltă performanță, capabil să satisfacă urechile celor mai împătimiți ai muzicii în mașină. Nici o distorsiune indiferent de volum, și control total printr-un touchscreen de 7 inci. Conexiune cu Android și iPhone și ultimele tehnologii MirrorLink și Apple CarPlay pentru acestea.

Sistemul de control vocal a învățat și el câteva ceva trucuri noi și acum știe șă primească comenzi pentru mesajele text și control pentru Siri pe iPhone. Există de asemenea o aplicație ce se poate descărca pe smartphone numita “MyDS” care te notifică când trebuie să faci următorul service mașinii, ce economie de combustibil ai făcut și chiar să te ajute să îți localizezi mașina.

Cele mai multe modificări si noutăți au fost aduse pe partea de multimedia, în rest, materiale de calitate, scaune sport și un aspect foarte tineresc al mașinii.

Motor si performante

Sub aspectul facelift-ului lui DS 3, acesta aduce un motor pe benzină bi-turbo de 1,6 litri în patru cilindri ce dezvoltă nici mai mult nici mai puțin de 205 cai putere și un cuplu motor de 300 Nm. Mult mai mult de ce oferă un WV Polo GTI sau un Ford Fiesta ST. Renaultsport Clio Trophy este printre singurii care depășeste DS 3, doar la capitolul cai putere însă, la cuplul motor rămâne și el în urmă.

Mașina vine echipată cu o cutie de viteze manuală în 6 rapoarte, cu viteze scurte, dar fără padele la volan. Performanța este una foarte bună pentru un motor de doar 1,6 litri. 6,5 secunde pentru a ajunge de la 0 la 100 km/h și atinge o viteză maximă de 230 km/h. Destul cu prezentarea, să vedem cum se descurcă.

Control, manevrabilitate, sportivitate

Foarte bine, spune un tester de la revista TopGear. Motorul este foarte liniar și foarte plăcut în demaraje în raport cu puterea pe care o dezvoltă. În schimb cuplul este puțin cam mare în comparație cu ce crezi că ar suporta cauciucurile din față. Schimbarea vitezelor se face foarte rapid și turometrul urcă foarte repede spre zona roșie.

Motorul merge foarte frumos, iar sunetul scos de acesta este foarte deosebit. Nu auzi în fiecare zi așa ceva, nici măcar la Ford Fiesta ST sau Mini Cooper S.

Nici o plângere pe partea de frâne. La fel ca și Peugeot 208 GTi by Peugeot Sport și DS 3 vine echipată cu frâne Brembo. Îți trebuie puțină obișnuință cu pedala și întreg sistemul de fânare, dar după ce înveți sensibilitatea acestuia, râzi acționand pedala de frână. Frânele sunt puternice, fade-free, și âți oferă o încredere totală.

Este o mașină destul de rigidă și se simt toate denivelările unor drumuri rele, cum sunt cele de la noi. Pe autostradă și șosele bune, plăcerea condusului este partea bună a acestei mici mașini. Un plus al acestei mașini este faptul că este acel hot hatch care domină prin diferențial, asemenea ca frații mai mari RS Megane sau Honda Civic Type-R. Stă foarte bine pe viraje și senația de sportivitate se imbină perfect cu plăcerea condusului.

Per general, mașina este rapidă și suficient de frenetică pentru a fi captivantă, dar rigiditatea ei nu ii stă foarte bine cu imaginea de mașină premium cum ar vrea DS ca marcă, să pară.

Ne poti urmari pe Twitter, ne poti adauga in cercul tau Google+ sau ne poti da like la pagina noastra de Facebook pentru a fi la curent cu toate noutatile din diferitele domenii prezentate pe GamTech.ro

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.