Home APPS Cum poti folosi cel mai bine aplicatia Health pentru fitness si un stil de viata sanatos

Cum poti folosi cel mai bine aplicatia Health pentru fitness si un stil de viata sanatos

366
7

Aplicatia Health, este o aplicatie preinstalata pe orice device Apple. Aplicatia a venit pe terminalele Apple incepand de la iOS8 si de atunci ea este o aplicatie stock, ce nu poate fi stearsa sau dezinstalata.

Aplicatia poate fi evidentiata foarte usor, prin faptul ca icoana este precedata de o inima rosie, evidenta pentru numele Health. Cand o deschizi si incepi trecerea prin panourile colorate pe care le poti ordona/scoate dupa bunul plac, iti lasa impresia ca este o aplicatie foarte greu de folosit, not-friendly chiar. Cand reusesti sa treci peste acest aspect, iti poti da seama ca aceasta aplicatie este incredibil de folositoare – daca personalizati tabloul de bord astfel incat sa se potriveasca cu activitatile voastre personale.

apple-health-1

Un tablou de bord pentru corpul tau

Atunci cand conducem o masina, tabloul de bord(computerul de bord) ne indica toate informatiile de care avem nevoie. Cu ce viteza ne deplasam, cati kilometrii am parcurs, sau ca ramanem fara benzina. Imaginati-va daca corpul nostru ar veni dotat cu un astfel de tablou de bord. Ce ne-ar spune el?

Un astfel de tablou de bord ne poate indica cum merge dieta pe care o tinem sau cum merg programele de antrenamente, toate acestea pentru a putea sti ce avem de facut in cazul in care am sarit din cele propuse si sa incepem sa facem acele mici corectii pentru a mentine cursul dorit al acestor activitati. Cam acest lucru face aplicatia Health.

Selecteaza datele corecte pentru tine

Aplicatia Health vine cu sute de indicatori si tipuri de date, unele mai interesante decat altele. “Peripheral Perfusion Index” sau “Peak Expiratory Flow Rate” nu sunt dintre cele mai interesante sau cunoscute date pentru noi. Dar altele, cum ar fi “body weight”, ne sunt mult mai familiare.

Pentru majoritatea dintre noi, cinci sau maxim sase dintre acesti indicatori chiar conteaza. Dar ce sunt acesti indicatori, depind de obiectivele noastre individuale. De aceea Apple te lasa sa iti customizezi acest tablou de bord al aplicatiei Health, cu indicatorii si datele de care ai tu nevoie si iti sunt cele mai relevante in activitatile pe care le faci.

Primul lucru care il vezi atunci cand deschizi aplicatia Health sunt aceste tablouri de bord. Acestea sunt colorate si pline de date si informatii, Apple selectand cateva standard pentru tine. Intrand pe oricare tablou avem optiunea “Show on Dashboard”, pe care daca o dezactivam, tabloul respectiv dispare din ecranul de baza. Tinand apasat pe oricare dintre aceste tablouri, le putem ordona dupa bunul plac, mai sus sau mai jos in ecranul principal.

Daca intram pe butonul “Health Data”, putem vedea intreaga baza de date legata de sanatate, din care putem alege diferite tablouri de care avem nevoie sa fie la indemana, furnizandu-ne rapid informatiile dorite.

Personalizarea tabloului de bord

Tabloul de bord ar trebui personalizat astfel in cat sa fie focusat pe activitatile tale individuale, furnizandu-ti constant si aducandu-ti aminte obiectivele propuse de tine si cat de bine le-ai parcurs pana in prezent. Asadar, ce tablouri sa alegem?

Sa aruncam o privire spre trei tablouri de bord diferite adaptate la activitatile comune de fitness – pierderea in greutate, dezvoltarea masei musculare, alergarea – si ce tablouri si date ar trebui sa alegem pentru acestea.

Pierderea in greutate – Weight-loss dashboard

  • weight: E clar ca ai nevoie.
  • Body Fat Percentage(procentajul grasimilor): Este dificil sa obtinem o masurare exacta, dar sunt anumite dispozitive cum sunt cele de la Omron sau Withings care ne pot furniza informatii cat  mai apropiate de cele reale, aratandu-ne daca procentajul este in crestere sau in scadere.
  • Dietary Calories: Daca folosesti si introduci ce mananci in aplicatia MyFitnessPal, toate caloriile o sa fie actualizate si in aplicatia Health, la sfarsitul fiecarei zile in care ti-ai incheiat activitatea.
  • Active Energy: Acesta iti indica toate caloriile consumate(arse) intr-o zi atata timp cat ai iPhone-ul tau in buzunar sau daca folosesti noul Apple Watch(Watch) sau alte benzi petru fitness care transmit informatii aplicatiei.

Ideal ar fi sa poti deduce activitatea consumarii caloriilor din “Dietary Calories” sa aflii daca esti intr-un deficit de calorii(lucru pe care ti-l doresti atunci cand vrei sa slabesti). In practica, este putin mai complicat de cat atat: masurarea caloriilor este o stiinta imprecisa, iar consumul energiei si eficienta variaza de la un individ la altul.

Folosite impreuna toate cele patru tablouri, pot fi un ghid bun in ceea ce inseamna dieta ta pe o perioada lunga de timp.

Dezvoltarea masei musculare – Muscle-gain dashboard

  • Weight: Iti doresti ca de data aceasta sa vezi o crestere.
  • Lean Body Mass: Acesta este calculat din deducerea procentajului de grasime din greutatea totala a corpului tau.
  • Protein, Fat & Carbohydrate: Cele mai multe diete de bodybuilding sunt focusate pe obtinerea cat mai corecta a balansului macronutrientilor(“macros”/”macro”). Proteinele sunt necesare in dezvoltarea masei musculare, dar toate cele trei(proteine, grasimi si carbohidrati) sunt esentiale.
  • Workouts: Aceasta iti arata durata si frecventa activitatilor tale. Cele mai multe programe de bodybuilding implica intre trei si cinci sesiuni de o ora pe saptamana.

Ce lipseste: In prezent, aplicatia Health se bazeaza mai mult pe exercitii cardio de cat pe exercitii de antrenament si forta. Poate in viitor Apple o sa adauge mai multe tablouri si date legate de majoritatea aparatelor de rezistenta si forta. Intre timp, poti folosi o aplicatie dedicata acestor exercitii, Reps & Sets.

Alergarea – Marathon-training dashboard

  • Workouts: Majoritatea programelor de antrenamente de alergare, presupun sase antrenamente pe saptamana, cu diferite sesiuni de durata sau viteza. Acest tablou grafic va ofera o indicatie vizuala buna daca sunteti pe drumul cel bun.
  • Walking + Running Distance: Un alergator, maratonist experimentat, umbla sa acopere intre 50 si 100 kilometrii pe saptamana.
  • Active Energy & Dietary Calories: Toate antrenamentele solicita foarte mult efort, consumand foarte multa energie. Alergatorii trebuie sa stie daca consuma suficient pentru a se putea mentine in forma si pentru a-si indeplini sarcinile antrenamentelor.
  • Heart Rate: Intr-un interval de zile de antrenament te poti astepta ca la inceput sa vezi o crestere a batailor inimii, mai apoi, pe distante lungi acesta sa se regleze si chiar sa scada. Orisicum, trendul trebuie sa fie descendent, lucru normal dupa ce inima se adapteaza efortului antrenamentelor, devenind astfel mult mai eficienta.

Ce lipseste: Nu multe. Apple iubeste alergatorii! Totusi, ar fi grozav daca aplicatia Health ar avea posibilitatea stocarii traseului parcurs prin GPS, creand o harta a traseelor.

apple-health-3

Ce masori aia primesti ca informatie

Tablourile pot avea un efect psihologic puternic pe o perioada indeluganta de timp. Avand tendinta de a masura constant activitatile noastre. Asa ca asigurati-va ca includeti toate datele necesare activitatilor voastre principale, cum ar fi “Workouts”, nu doar date care va indica ce vreti sa reduceti, cum ar fi numarul caloriilor si greutatea.

Sortarea datelor reale din surogate

In toate statisticile, un surogat este ceva ce poate fi masurat mult mai usor de cat ceea ce vrei de fapt sa masori cu adevarat, astfel incat sa-l utilizati ca un substituit pentru datele reale. Surogatele pot fi utilizate ca si un ghid, dar trebuie intotdeauna folosite cu grija.

Sa luam greutatea spre exemplu. Cand majoritatea oamenilor spun ca “vor sa slabeasca”, ce vor de fapt sa spuna este ca vor sa scape de grasimea corporala. Poti slabi insa prin pierderea masei musculare, lucru care cel mai probabil te va face sa te simti mai rau de cat mai bine. “Weight”(greutatea) este folosita adesea ca un surogat pentru grasimea corporala.

Pe cat posibil, sunteti interesati ca in tabloul de bord sa apara datele ce va intereseaza cel mai mult, nu doar surogatele.

Informatiile si datele introduse automat furnizeaza date mult mai corecte

Informatiile pe care le poti scoate din aplicatia Health sunt la fel de bune ca si cele care intra in aplicatie.

Kit-ul HealthKit(folosit de dezvoltatorii de aplicatii fitness pentru a trimite informatii in aplicatia Health), face o diferenta intre a introduce manual datele in aplicatie sau intrarea automata a acestora, masurate de dispozitive(iPhone, benzi pentru fitness, ceasuri, cantare inteligente, etc.).

Sa luam exemplu MyFitnessPal, in care trebuie sa introduci toate datele legate de masa, snack-uri, bauturi, etc., manual, lucru care uneori iti da putina bataie de cap, deoarece nu toate produsele dispun de coduri de bare astfel in cat sa iti introduca automat informatiile nutritive. Sau poate ca uiti sa introduci un snack. Sau poate ca estimarea ta in legatura cu ce ai mancat, nu este intotdeauna la fel cu realitatea.

In contrast cu aceasta, daca ai un dispozitiv care inregistreaza automat datele, lucrurile tind sa fie mai reale. Withings bathroom scale, este unul dintre cele mai precise astfel de dispozitive care dupa o cantarire, poate sa transmita cat mai corect informatiile spre aplicatie. Calitatea datelor primte de catre aplicatia Health sa fie astfel mult mai buna.

Masurarea pulsului este un alt exemplu bun. Daca iti iei manual pulsul, acesta poate sa creasca ne mai fiind intotdeauna corect. Daca folosesti in schimb Apple Watch sau orice alta banda cu senzor HR(senzor de puls), acestea iti i-au regulat pulsul in background fara ca tu sa stii, transmitand informatii mult mai regulat si astfel, per general, datele pot fi mult mai reprezentative.

Asa ca, atunci cand vrei sa folosesti tablourile de bord pentru a-ti intensifica antrenamentele sau pentru a-ti atinge obiectivele propuse, ar fi recomandat ca sa investesti si in echipamente separate si potrivite.

Concluzie

Aplicatia Health nu este chiar perfecta, sunt multe lucruri ce pot fi inbunatatite. Un widget ar fi aproape obligatoriu ca Apple sa il introfuca in Notification Center, de exemplu. Dar chiar si asa, trecand peste limitarile si scheleme urat colorate, aplicatia Health este o aplicatie foarte flexibila si merita mai multa atentie. Daca ai pus aplicatia intr-un folder in care le-ai adaugat pe toate cele de care nu ai nevoie, poate e timpul sa scoti de acolo Health app si sa incepi sa o folosesti.

Ne poti urmari pe Twitter, ne poti adauga in cercul tau Google+ sau ne poti da like la pagina noastra de Facebook pentru a fi la curent cu toate noutatile din diferitele domenii prezentate pe GamTech.ro

inspirat: cultofmac

GamTech Staff Games. Music. Movies. Technology & others. Apple News!

Comment(7)

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Close