Home iPhone iPhone-ul meu nu se încarcă! Află motivul și rezolvă problema.

iPhone-ul meu nu se încarcă! Află motivul și rezolvă problema.

iPhone-ul meu nu se încarcă! Află motivul și rezolvă problema.
1.26K
1

iPhone-ul meu nu se încarcă! Află motivul și rezolvă problema.

Ai pus iPhone-ul la încărcat în încărcător sau în computer și acesta nu s-a încărcat? Atunci când un iPhone nu se încarcă, înseamnă că există o problemă cu unul dintre cele patru lucruri care implică încărcarea iPhone-ului: adaptorul de priză, cablul de încărcare/date (cunoscut ca și cablu Lightning)portul de încărcare a iPhone-ului (cunoscut și ca mufă de încărcare), sau software-ul iPhone-ului.

De când sunt utilizator de iPhone mi-au trecut prin mână nenumărate dispozitive Apple și am întâlnit foarte multe cazuri în care utilizatorii acestor smartphone-uri s-au confrunat cu astfel de probleme: “iPhone-ul meu nu se încarcă!”; de acceea, încep acest articol prin lămurirea câtorva lucruri foarte importante legate de ceea ce poate cauza probleme de încărcare la un iPhone sau iPad și cum să diagnosticați și să reparați cu adevărat această problemă.

Nu e nevoie de baterie nouă!

Am întâlnit nenumărate cazuri care mi-au spus că au citit pe internet că ar fi bine să își schimbe bateria de pe iPhone, pentru că din cauza aceasta telefonul nu se mai încarcă. Din experiența mea, pot să vă spun că acest lucru este un sfat total greșit și că aceste cazuri, în care trebuie schimbat acumulatorul, sunt extrem de rare.

Trebuie să știți însă, indiferent că vă vine să credeți sau nu, în cele mai multe dintre cazuri, factorul principal este software-ul iPhone-ului și nu hardware-ul așa cum ați crezut.

Atunci când un iPhone este conectat la încărcător, dispozitivul în sine nu este direct conectat la baterie. Gândiți-vă la asta—între baterie și încărcător se află un cablu conectat la iPhone prin portul de încărcare și nici măcar acest port nu este conectat direct la bateria propriu-zisă. Atunci când conectați un iPhone la încărcător, software-ul acestuia este cel care decide dacă este permisă sau nu încărcarea.

De aceea, într-o situația în care iPhone-ul nu se încarcă, schimbarea bateriei nu va avea niciun efect. Dacă întradevâr iPhone-ul nu vrea sub nici o formă să încarce bateria, este puțin probabil să fie bateria în sine și mai degrabă problema poate fi direct legată de portul de încărcare care s-a defectat din varii motive.

Cum să repari un iPhone care nu se încarcă

Cele mai des întâlnite probleme legate de încărcare sunt cele în care un utilizator declară că: am lăsat iPhone-ul toată noaptea la încărcat dar acesta tot nu pornește și nu afișează nimic pe ecran. Aceștia susțin că au încercat toate variantele posibile pentru a încărca iPhone-ul. Au folosit încărcătorul original, au folosit un încărcător auto, o baterie externă, au încercat la calculator, au schimbat mai multe cabluri, dar problema tot nu a fost rezolvată. “iPhone-ul meu nu se încarcă!”

După ce telefonul a ajuns în mâinile mele, primul lucru pe care l-am făcut a fost să îi aplic acestuia o resetare prin menținerea apăsată a butonului power și a butonului home (butonul power și butonul volum- pentru iPhone 7 și iPhone 7 Plus) pentru o perioadă mai lungă de timp, aproximativ 30 de secunde. Logo-ul Apple va apărea pe ecran și automat iPhone-ul utilizatorului se va restarta. Problemă rezolvată!

Totuși, de ce s-a întâmplat acest lucru?

Atunci când un iPhone nu mai reacționează la nici o comandă, pare închis, iar atunci când e conectat la încărcător nu dă semne că și-ar reveni ci rămâne un dispozitiv mort, el defapt a întâmpinat o eroare de software, este în continuare pornit, doar că nu mai face nimic. De aceea este nevoie de o resetare, un restart al dispozitivului care nu funcționează decât după metoda explicată mai sus.

Dacă după această metodă iPhone-ul tot nu dă semne că și-ar reveni, treceți la etapele următoare pentru că trebuie identificată problema hardware care face ca dispozitivul să nu se încarce.

1. Verificați cablul Lightning

Primul lucru pe care trebuie să îl faceți este să verificați cu atenție cablul USB folosit la încărcarea iPhone-ului. Cablurile lightning sunt predispuse la rupere, în special din cauză că nu sunt adunate corect și sunt gâtuite la capete. Dacă la aceste capete observați urme clare de uzură, ar fi cazul să cumpărați un cablu nou.

Dacă nu există semne vizibile de uzură pe exteriorul cablului, încercați să încărcați iPhone-ul prin USB-ul unui computer sau de la o baterie externă. Dacă ați încercat deja acest lucru și funcționează prin altă metodă, cu siguranță nu cablul este problema.

Dacă tot nu se întâmplă nimic încercați un alt cablu dacă aveți la îndemână sau cereți unui prieten unul, astfel veți afla cel mai bine dacă cablul vostru este adevărata problemă.

Cu toate acestea, există și problema cablurilor non-Apple. Aceste cabluri cumpărate din diferite surse și cu bani mai puțini decât ar costa un cablu original Apple (în medie costă 80 lei), pot crea probleme de foarte multe ori.

Am întâlnit cazuri în care a fost achiziționat un cablu non-Apple, iPhone-ul a fost încărcat fără probleme timp de câteva luni de zile și dintr-o dată nu a mai funcționat fără nici un motiv. Sau un caz personal, am achiziționat un cablu non-Apple, cu aproximativ 20 lei, l-am folosit ocazional la un dock auto și cu o baterie externă și a funcționat perfect, iar după o conectare la computer acesta a încetat să mai funcționeze.

Există însă și cabluri non-Apple dar care sunt certificate Apple și chiar că nu este un cablu lightning original Apple, ci unul Belkin sau Griffin de exemplu, iPhone-ul va funcționa perfect.

2. Verificați încărcătorul iPhone-ului

Aveți obiceiul să încărcați iPhone-ul prin diferite metode, ca încărcătorul de perete/priză, folosind un încârcător auto, folosind computerul, laptopul sau printr-o altă metodă? Există foarte multe metode pentru a încărca un iPhone, dar uneori de aici pot apărea probleme!

Rețineți faptul că software-ul iPhone-ului este cel care spune DA sau NU încărcării, atunci când iPhone-ul este conectat la un accesoriu. Dacă software-ul detectează fluctuații de putere, acesta va opri automat încărcarea iPhone-ului ca o măsură de protecție.

Cum îmi dau seama că încărcătorul este motivul pentru care iPhone-ul nu se încarcă?

La fel ca și în cazul inspecției cablului USB lightning, cea mai simplă metodă prin care puteți identifica dacă încărcătorul este defect sau nu, este să încercați să încărcați iPhone-ul cu un alt încărcător.

Dacă nu aveți această posibilitate, conectați iPhone-ul la un port USB al computerului sau la mai multe, iar dacă astfel încărcarea va începe, cu siguranță încărcătorul este problema.

ATENȚIE! Dacă folosiți un hub USB conectat la computer, s-ar putea ca încărcarea să nu fie posibilă pe iPhone-ul conectat prin acesta, iar în acest caz încercați să conectați iPhone-ul la un port USB direct al computerului. Hub-urile USB sau tastaturile cu port USB au o cantitate limitată de energie care este partajată către dispozitivele conectate la ele, iar din această cauză se poate ca un iPhone conectat în acest mod să nu primească suficientă putere și software-ul să spună NU încărcării.

3. Verificați portul de încărcare al iPhone-ului

Verificați cu mare atenție portul de încărcare al iPhone-ului folosind o lanternă sau o lumină puternică focalizată direct pe mufa de încărcare. Dacă observați mizerie sau scame aduate din buzunarul pantalonului, înlăturați-le cu mare atenție (folosiți o periuță de dinți și periați cu atenție) pentru că acestea s-ar putea să împiedice o conectare corectă între portul iPhone-ului și mufa cablului lightning. În interiorul port-ului se află mai mulți conectori (cablul are în total nouă), iar dacă unul este blocat, iPhone-ul nu se va încărca deloc.

Printre problemele apărute la portul de încărcare al iPhone-ului se află și degradarea acestuia datorită contactului cu lichide. În general lichidul poate să corodeze acei conectori și de aici pot apărea probleme cu încărcarea. Chiar dacă ați uscat și curățat acest port de urmele lăsate de lichid, uneori răul a fost făcut deja.

4. Puteți iPhone-ul în DFU Mode și faceți Restore

Aceasta este ultima soluție pe care o puteți încerca în cazul în care toate celelalte posibilități au fost încercate pe alte dispozitive disponibile și toate funcționează în afară de un singur iPhone—DFU restore. DFU restore este cel mai adânc tip de restaurare al unui iPhone—trebuie să știți că folosind această metodă va fi șters absolut tot conținutul iPhone-ului—și astfel pot fi rezolvate mai multe probleme de software.

Citiți articolul care vă ajută să puneți un iPhone în DFU mode și restaurați iPhone-ul urmând pașii de acolo. Înainte să duceți iPhone-ul reparat sau în garanție, vă recomand să încercați această metodă pentru că uneori aceasta este rezolvarea tuturor problemelor.

Dacă nici această metodă nu funcționează și problemele continuă, atunci cu siguranță iPhone-ul trebuie să ajungă într-un service autorizat Apple, pentru că problema este mult mai delicată.

Sper ca acest tutorial să vă fi scutit de problemele legate de încărcarea iPhone-ului și să nu mai fie necesară trimiterea dispozitivului într-un service autorizat sau în garanție.

Ne poți urmări pe Twitter, ne poți adăuga în cercul tău Google+ sau ne poți da like la pagina noastră de Facebook pentru a fi la curent cu toate noutățile din diferitele domenii prezentate pe GamTech.ro

Adrian Benea Pasionat de tehnologie. Utilizator macOS si iOS. Pescar - coarse fishing & fly fishing. Ciclist.

Comment(1)

  1. Foarte tare, a functionat. Nu se mai incarca, nu se mai deschidea, eram convinsa ca e bateria. L-am resetat si si-a revenit.
    Multumesc pentru informatii!

Leave a Reply